5 anledningar att annonsera på sociala medier

Med en ökad digitalisering där 95% av alla internetanvändare har använt någon social media de senaste 12 månaderna kan det kännas som en självklarhet att använda det som en kanal för marknadsföring. Vi har listat våra topp 5 anledningar till att annonsera i sociala medier

om inte den statistiken är övertalande nog!

annonsera på sociala medier.jpeg
Skräddarsydd målgrupp

Oavsett vad för produkt eller tjänst ni vill lyfta fram är en av de största fördelarna med sociala medier att du kan skräddarsy din målgrupp och rikta ut dina annonser till precis rätt målgrupp.

Kostnadseffektivt

I och med att du genom målgruppsanpassning kan nå rätt målgrupp från start läggs inga onödiga kostnader på irrelevanta segment av marknaden och det är ett effektivt sätt att hålla ner kostnaden och få ett positivt ROI.

Varumärkesstärkande

När ni annonserar på sociala medier och får en större digital närvaro hos ert rätta kundsegment kommer ni även öka er varumärkeskännedom. Genom att hålla kunderna uppdaterade med era annonser kan ni hålla dem varma och skapa långsiktig lönsamhet.

Få ett tydligt och mätbart resultat

Ännu en fördel med annonsering på sociala medier jämfört med annonsering i ”gammelmedia” är att ni enkelt får ett tydligt och mätbart resultat. Med hjälp av detta kan ni göra datadrivna beslut och lära er vad som funkar bra och även identifiera förbättringsområden.

Generera leads

Annonsering på sociala medier till rätt målgrupp och anpassad kampanj är ett utmärkt sätt att generera kvalitativa leads för ert företag.

Behöver ni hjälp med er annonsering?

rekrytering.png

5 tips för att lyckas med din rekrytering på sociala medier

arbetsgivarvarumärke1.png

Så stärker du ditt arbetsgivarvarumärke på sociala medier

social media 3_edited.jpg

Så lyckas du med din marknadsföring i sociala medier

målgrupp.png

Så når du rätt målgrupp på

sociala medier