Så har vi höjt kvalitén på Axess Logistics jobbsansökningar
BAKGRUND
Axess Logistics är ett svenskt transportföretag med hundratals anställda.
Vi har sedan 2018 hjälpt Axess Logistics med deras rekryteringsannonsering där fokus främst har varit att nå chaufförer. Oftast är det flera tjänster som måste tillsättas vilket innebär att vi måste nå en stor mängd människor med rätt bakgrund och locka dem till att söka sig till Axess Logistics.
LÖSNING
Format
Vi har varierat statiska bilder med rörligt material i form av bildspel. Vi har även använt oss av tilltalande bildmaterial från Axess Logistics med titeln i bild för att snabbt fånga kandidaters intresse och för att mottagarna ska veta vad det handlar om vid första anblick.
Kanaler
Då målgruppen vi vill nå i detta fall inte befinner sig på LinkedIn utan primärt finns på Facebook och Instagram har vi lagt all fokus där.
RESULTAT
Fler och mer kvalitativa ansökningar
Annonserna har visats av en stor mängd människor där vi kontinuerligt haft en klickfrekvens högt över medelmåttet på Facebook och Instagram. Detta har lett till att Axess Logistics har nått fler kandidater, där de inte bara nått aktivt arbetssökande talanger, utan även de som redan har ett jobb idag!
Vi är nöjda med vårt samarbete med Axess Logistics och ser fram emot att fortsätta att leverera kvalitativa ansökningar framöver!
”Vår uppfattning av Adsup är enkelt, proffsigt, snabbt och prisvärt” Enkelt: Adsup hanterar hela processen från start till uppföljning. Proffsigt: Personligt engagemang där inget lämnas åt slumpen och mycket mån om att kunden är nöjd Snabbt: Levererar det som önskas snabbare än man kan begära Prisvärt: Det är valuta för pengarna
Axess Logistics
Pierre Alexén
Åkerichef