
Så hjälpte vi Min Doktor att arbeta långsiktigt och strategisk med sitt rekryteringsbehov inom vården.
.png)
BAKGRUND
Min Doktor är Sveriges första digitala primärvårdgivare, grundad 2013 av läkaren Magnus Nyhlén med visionen om att erbjuda trygg, effektiv och jämlik vård oavsett bostadsort.
Företaget kombinerar digital vård med fysiska mottagningar och vaccinationskliniker, och har idag hanterat över fyra miljoner patientärenden. Trots sin starka tillväxt har Min Doktor haft utmaningar med att rekrytera tillräckligt många legitimerade sjuksköterskor.
Bilden visar en bild från videon inspelad tillsammans med Min doktor.
VÅRA INSATSER
Tvåstegsraket
Att arbeta långsiktigt och förebyggande istället för svarsstyrda punktinsatser gör att kandidater finner ett större intresse i att arbeta hos Min Doktor. Kandidaterna känner igen arbetsgivaren och har redan bekantat sig med arbetsplatsen.
Employee Generated Content
Genom att hjälpa Min Doktor med filminspelning som en del av vår service, kan de förmedla medarbetarberättelser i sina Always On-kampanjer på sociala medier.
.png)
Bilden visar en bild från videon inspelad tillsammans med Min doktor.
LÖSNING

För att stötta Min Doktor i att arbeta mer långsiktigt och strategiskt med sina rekryteringsbehov inom vården har vi tagit fram en modell som ersätter det traditionella, behovsstyrda sättet att rekrytera. Istället för att agera först när ett behov uppstår, har vi byggt en tvåstegsraket som börjar med att skapa engagemang och öka kännedomen om Min Doktor som arbetsgivare, redan innan en tjänst är ledig.
Syftet med vår always-on-kampanj är att bygga varumärkeskännedom, driva relevant trafik till karriärsidan och samtidigt skapa ett värdefullt underlag för framtida rekryteringsinsatser. När vi senare går ut med mer riktade annonser kan vi återannonsera mot en redan intresserad målgrupp. På så sätt bygger vi en mer sammanhängande och effektiv kandidatresa och ökar chansen att nå även de passiva jobbsökarna.
Vi har dessutom varit på plats hos Min Doktor och spelat in Employee Generated Content (EGC) för att lyfta fram medarbetarnas egna röster och stärka arbetsgivarvarumärket. Det här materialet används i en Always On-kampanj som löpande riktas mot relevanta målgrupper, och roterar geografiskt över landet utifrån aktuella och framtida rekryteringsbehov.
På så sätt bygger vi ett kontinuerligt och strategiskt närvarande arbetsgivarnarrativ i Min Doktors sociala medier – ett mer hållbart alternativ till snabba, punktinsatser.
Bilden visar hur Min doktor ser ut i olika versioner.

Vi är mycket nöjda med samarbetet med Adsup som vi provade i vår rekryteringsprocess inom sociala medier och som gav mycket bra resultat. Vi ser med glädje fram emot vårt nya samarbete med Employer branding-kampanj där vi har fått professionell hjälp med utformning och filmer. Allt har varit proffsigt och tydligt från första stund.
Min Doktor
Anders Wikström
