top of page
Skribentens bildMimmi Hultman

3 tips för att lyckas med employer branding på sociala medier

Uppdaterat: 31 jan.


Adsup hjälper dig reda ut hur du kan stärka ditt arbetsgivarvarumärke/employer brand med hjälp av sociala medier.

Det är viktigare än någonsin att lyfta fram vad ni som arbetsgivare har att erbjuda och påvisa vad som skiljer er från mängden. Genom att stärka ert arbetsgivarvarumärke på sociala medier behåller ni inte bara era bästa medarbetare som ni har idag, ni attraherar dessutom morgondagens ambassadörer.


1. Porträttera medarbetare på ert företag

Inkludera era medarbetare i er marknadsföring samt dela citat och intervjuer. Förhoppningsvis har de endast positiva saker att säga och mer än gärna talar om det. Detta bidrar med en varm och trevlig vi-känsla som stärker ert employer brand. Med denna slags marknadsföring är även medarbetarna mer benägna att dela innehållet på sociala medier för ökad spridning.


2. Lyft fram fördelar med er arbetsplats

Med mängder av arbetsplatser på marknaden är det viktigt att lyfta fram fördelarna med att jobba hos just er. Kanske erbjuder ni utbildningar, har frukost på fredagar eller något helt annat. Visa detta och låt det vara uttalat i era sociala medier.


3. Var aktiva på sociala medier

Var aktiva på era sociala medier och lägg gärna upp innehåll som visar ert företag inifrån. Låt era följare följa med på en dag hos er, lägg upp bilder på er arbetsplats, medarbetare, aktiviteter med mer. Detta skapar en vi-känsla och stärker ert arbetsgivarvarumärke organiskt.


Vill ni veta med om hur ni kan arbeta med employer branding på sociala medier?

Läs mer i vår Employer Branding Guide.


Samarbeta med en social mediebyrå idag!

Hos Adsup hjälper vi dig att skapa tilltalande kampanjer som engagerar just din målgrupp. Vi är en social mediebyrå i Göteborg som vet hur man bygger effektiva kampanjer med fokus på Employer Branding och rekryteringsmarknadsföring.

Trustpilot Review Adsup - Julia Wall


Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page